Какви са стъпките при изграждането на един онлайн магазин

Какви са стъпките при изграждането на един онлайн магазин?

 

 

Ако продавате продуктите си във физически магазин, сега е точното време да започнете да работите по изграждането на вашия електронен такъв, за да предоставите на клиентите си лесен и удобен начин да пазаруват от вкъщи. По-голямата част от собствениците на фирми са изправени пред предизвикателство, тъй като не са запознати с точния процес, който да следват при изработка на един уебсайт за онлайн търговия. А то може да бъде доста сложно, ако не знаете откъде да започнете. Изработката на успешен онлайн магазин включва много повече неща от просто закупуване на домейн и настройка на предварително направена тема. Нека да обсъдим всяка точка детайлно.

 

Направете проучване на пазара

 

Да проучите пазара и конкурентите е от решаващо значение, тъй като данните ще ви помогнат да осъзнаете какво правят вашите конкуренти, кои видове реклами и маркетинг работят във вашия сектор и кои не. Пред какви предизвикателства са изправени конкуренти ви? Добре ли се справят? Къде се крие причината за успеха им - заради потребителския опит на уебсайта им или ценовата им стратегия? Каква опция за персонализация на продуктите предлагат на своите продуктови страници, какви начини за плащане и доставка предпочитат най-много хората от вашата целева аудитория и т.н.

 

 

Опитайте се да разберете всички тези показатели за поне няколко от основните ви конкуренти и въз основа на това можете да направите добър избор за различните параметри във вашия уеб магазин. Ако отделите време още в началото за задълбочено проучване, то ще ви се отплати десетократно на по-късен етап.

 

Избиране на правилно домейн име

 

След като сте направили всички необходими проучвания и сте идентифицирали всички продукти, които искате да продавате във вашия уеб магазин, следващата стъпка е да закупите името на домейна, което да използвате.

Домейн името е адресът, на който потребителите имат достъп до уебсайта ви. Изборът на правилно домейн име е много важен, тъй като добавя доверие към вашия бизнес в дългосрочен план. Можете да го закупите от различни продавачи, като Godaddy, Bigrock, Namecheap, Register.bg и други. Ако наемете фирма за изработката на онлайн магазина ви, то те ще се погрижат за домейн името вместо вас.

 

Изгответе ефективен бизнес план

 

Стартирането на уеб магазин определено е чудесна идея с много възможности, но заради технологичния напредък, пазарът се променя по-бързо от всякога и конкуренцията е голяма. Ще ви е нужен ясен бизнес план, за да ви помогне да се откроите.

Проучванията на пазара и конкурентите, ще ви помогнат да изготвите стабилен бизнес план, съобразен с нуждите на вашите потенциални клиенти, когато купуват онлайн. Ще ви помогнат и да обмислите онова, което трябва да вложите във вашия сайт като информация и изживяване, за да им осигурите най-доброто пазаруване досега.

Вашият уеб магазин ще окаже влияние върху почти всяка област и на физическия ви бизнес, включително продажби, маркетинг, обслужване на клиенти, счетоводство и информационни технологии. Когато започнете да съставяте план, разберете как сайта ви за електронна търговия може да достигне до всеки ъгъл на вашата организация и да помогне бизнеса ви да расте.

 

Оптимизация за търсачки – SEO на онлайн магазин

 

SEO e процесът на подобряване на ранга на органично търсене в Google по ключови думи. За да се показва по-нагоре един сайт се използват определен набор от тактики. Според специалистите от Seo-webdesign.bg е добре, когато правите бизнес планът за вашия нов проект е добре да заложите поне базова SEO оптимизация на онлайн магазин. Ако вашите потенциални клиенти не могат да намерят магазина ви в търсачките, вие ще загубите много продажби. Собствениците на бизнес за електронна търговия обикновено игнорират SEO-то, само защото не знаят колко е важно за дългосрочния успех на бизнеса им. Не правете тази грешка.

 

Изберете най-добрата платформа за електронна търговия

 

Следващата стъпка е да изберете най-добрата платформа за електронна търговия, подходяща за вашите бизнес нужди. Изборът на подходяща цифрова платформа за изграждане на магазин може да окаже огромно влияние върху успеха му. На пазара се предлагат множество различни платформи и може да ви е трудно да изберете. Тя трябва да отговаря ефективно на всички ваши нужди и то в рамките на бюджета ви.

Вземете под внимание следните фактори:

 

- Ценообразуване;
- Гъвкавост за изпълнение на дизайни и функции;
- Възможност и лекота на интеграция на система за трети страни;
- Мобилност;
- Вградени маркетингови функции;
- Лесно управление на поръчките и запасите;
- Възможност за мащабиране при евентуално развитие;
- SEO;
- Сигурност.
 

Ако току-що започвате с малко количество инвентар и не се нуждаете от много персонализирани функционалности, то почти всяка платформа ще ви свърши работа. Ако имате обаче много продукти и голям брой от SKU номера, то тогава ще се нуждаете от по-професионално изграждане на уеб сайт.

 

 

Как се проектира сайт за електронна търговия?

 

Не е толкова трудно да се проектира малък уебсайт, но проектирането на голям и с много функции уебсайт за електронна търговия, има много предизвикателства. Той се създава, не само за да представя вашите продукти и услуги, но и за да мотивира потребителите ви да пазаруват онлайн. Не е никак лоша идея, да наемете компания, която има опит при изграждането, дизайна и маркетинга на сайтове онлайн магазини.

Страхотният дизайн, безспорно е едно от най-важните неща. Дизайнът трябва да е привлекателен и лесен за ориентиране. Хората интуитивно трябва да се ориентират в навигацията. Вашите клиенти е необходимо да могат лесно да намерят това, което искат да купят, в противен случай ще преминат към конкурентите ви. Ако показвате информация за продуктите и услугите по ясен и кратък начин, неминуемо посещенията на сайта ви ще се нарастват прогресивно.

 

Разработване на всички функционалности

 

След като дизайнът на всички страници на уеб магазина е завършен, следващата стъпка е разработване на функционалностите. Има определени функции, които всеки уебсайт за електронна търговия трябва да притежава, за да бъде конкурентоспособен.

Успехът на един онлайн магазин зависи не само от продуктите и услугите, които предлага, но и от това колко добре е проектиран сайтът, какви характеристики има, какво предлага на клиентите и съответно, дава ли възможност за обратна връзка.  

 

 

Добрите продуктови страници и лесното плащане са най-важната част. Никога не затруднявайте купувачите при избора на необходимите опции за продукти и плащане. Придържайте се към минималните възможни стъпки.

Краткото време за зареждане на всяка страница, също е много важна характеристика. До голяма степен скоростта зависи от функционалностите на сайта и колко добре са програмирани. Ако наемете опитна компания за разработка на уебсайтове за електронна търговия, тя ще изгради вашия по всички налични стандарти за кодиране.

 

Решете какви категории продукти ще имате

 

Колкото по-добра е категоризацията на продуктите, толкова по-лесно би било за вашите клиенти да намерят конкретни продукти, от които се нуждаят. Точната структура на категория/подкатегория не само ще ви помогне да подобрите изживяването потребителите, но също така и ще ви помогне да класирате сайта си високо в търсачките по определени ключови думи.

 

Подгответе продуктови снимки и видеоклипове

 

Трябва да обсъдите необходимия размер на снимките в различните страници на магазина. Когато някой посети уебсайта ви, вниманието му първо се насочва към снимките, които сте използвали и ако му допаднат, разглежда по-дълго време. Доброто качество на продуктовите снимки ще ви помогне да превърнете повечето от посетителите в купувачи.

 

 

Според скорошно проучване около 71% от потребителите смятат, че видеото обяснява продукта по-добре дори и от снимките. Видеоклипове с обяснения за продукти ще улеснят потребителя да разбере всичко за вашите продукти по-бързо, спрямо написания текст.

 

Напишете описания на продуктите

 

Собствениците на уебсайтове за електронна търговия обикновено подценяват важността на качественото съдържание. Въпреки че използвате качествени продуктови снимки или видеа,  възможно е клиентите ви да имат много други въпроси относно вашите продукти. Можете да отговорите на тях,  като напишете подробни описания.

Описанията, снимките, видеата - всички тези неща ще помогнат за повишаване на класирането на онлайн магазина ви в търсачките по ключовите думи за вашите продукти.

 

Конфигурирайте опциите за доставка и методите за плащане

 

Изследвания доказват, че 45% от купувачите са изоставили количка, когато не са намерили опция за безплатна доставка. Помислете дали няма да е изгодно да го включите като възможност за поръчки над определена сума. Трябва да интегрирате методи за доставка, които могат да предложат на вашите клиенти по-бързо и по-евтино доставяне на продуктите.  

Трябва ясно да посочите датите за доставка, както и дали има възможност за проследяване на поръчките. Съвет от нас е да предложите метод за плащане, който използват и конкурентите ви. В България например, наложеният платеж е най-популярният метод и почти всички онлайн  магазини работят с него. Положителното преживяване при доставка и плащане ще увеличи доверието на клиентите ви към вас и ще ги насърчи да пазаруват отново.

 

Уеб хостинг и SSL

 

Уеб хостингът е пространството на сървъра, където живее вашият уебсайт. Трябва да закупите надеждна хостинг услуга, за да направите магазина си достъпен за обществеността. Ако наемете фирма за изработка, те ще се погрижат за хостигна и SSL сертификата за сигурност. Неговото интегриране има специфики, които може да повлияят на класирането на вашия сайт.

 

Заключение

 

Успехът на вашия уеб сайт за електронна търговия зависи от много фактори - качеството на вашите продукти, лесна за използване навигация, ясна идея, конкурентни цени, обслужване на клиенти, маркетинговата ви стратегия и т.н. Ако следвате правилно всички стъпки, които изброихме, ще успеете да оформите един онлайн магазин по начин, който ще бъде фаворитизиран от потребителите. А в епохата на висока конкуренция, електронната търговия е свързана със създаването на стойност за клиентите и колкото повече стойност можете да предоставите, толкова повече шансове има вашият бизнес да бъде успешен.

 

 




{START_COUNTER}